کد خبر: 1237455
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
دیده‌بان اروپا-مدیترانه: 

جوان آنلاین: تلویزیون الجزیره تصاویری از جنایات تازه نظامیان اشغالگر در باریکه غزه منتشر کرده که نشان می‌دهد آن‌ها دو اسیر فلسطینی را مجبور به ورود به تونل‌های مقاومت و جست‌و‌جو برای یافتن مواد منفجره می‌کنند. دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه گفته که اسرائیل در «مقیاسی وسیع» از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. 
۱۰ روز بعد از انتشار فیلمی از بستن یک مجروح فلسطینی روی یک خودروی زرهی اسرائیلی به عنوان سپر انسانی، فیلم‌های جدیدی درباره استفاده اسرائیلی‌ها از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی منتشر شده است. به گزارش العالم، تلویزیون الجزیره تصاویری منتشر کرده که نشان می‌دهد صهیونیست‌ها دو اسیر فلسطینی را مجبور به ورود به تونل‌های مقاومت و جست‌و‌جو برای یافتن مواد منفجره می‌کنند. نظامیان اشغالگر همچنین با نصب دوربین‌هایی روی بدن اسرا، آن‌ها را از دور کنترل می‌کنند. در این تصاویر دیده می‌شود که نظامیان صهیونیست اسیری فلسطینی را با طناب وارد یکی از تونل‌ها کرده و دوربینی هم روی بدن او نصب کرده‌اند. اسرائیلی‌ها، همچنین یک اسیر مجروح فلسطینی را مجبور می‌کنند که وارد خانه‌های تخریب‌شده در غزه شود. در این تصاویر دیده می‌شود زمانی که نظامیان اشغالگر برخی اسرا را وادار به ورود به خانه‌های تخریب‌شده در غزه می‌کنند، اجسادی در آن اطراف روی زمین افتاده است. نظامیان صهیونیست همچنین با مجبور کردن اسرای فلسطینی به پوشیدن لباس نظامیان صهیونیست از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده کردند. دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه با تأیید تلویحی تصاویر و ویدئو‌های منتشر شده، گفته که ارتش اسرائیل در مقیاس وسیع از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. 
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه المسیره، در بیانیه دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در این باره آمده است: «ما ده‌ها مورد را ثبت کردیم که ثابت می‌کند ارتش اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی در مقیاس وسیع استفاده می‌کند.» این سازمان حقوق بشری می‌گوید: «ارتش اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده و برخی از آن‌ها را مجبور به انجام اقدامات نظامی کرده که جان آن‌ها را به خطر انداخته است.» دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه همچنین گزارش داد: «ارتش اسرائیل غیرنظامیان را مجبور به ورود به ساختمان‌ها یا تونل‌ها یا جست‌وجوی مواد منفجره در تونل‌های احتمالی کرده است.» «عزت الرشق» از اعضای دفتر سیاسی حماس در این باره گفت: «استفاده ارتش اشغالگر نازی از اسرای فلسطینی به عنوان سپر انسانی در جریان عملیات تروریستی خود در نوار غزه، جنایت جنگی کامل، نقض آشکار تمام قوانین جنگ و حقوق اسرا و همچنین نادیده گرفتن تمامی کنوانسیون‌ها، قوانین و معاهدات بین‌المللی است.» طبق گزارش خبرگزاری سما، الرشق افزود: جنایت سپر انسانی به سوابق جنایات و تخلفاتی که اسرای فلسطینی در بازداشتگاه‌های رژیم نازی با آن مواجه هستند، اضافه می‌شود؛ این تخلفات شامل گرسنگی دادن، تحقیر، سوءاستفاده، غفلت عمدی پزشکی، محرومیت از غذا و دارو، شکستن دست و پا و اعدام صحرایی اسرا می‌شود. وی همچنین تأکید کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم این جنایت را محکوم کند و همچنین از دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی می‌خواهیم که جنایات سپر انسانی را به پرونده جنایات جنگی که سران رژیم اشغالگر به خاطر آن‌ها محاکمه می‌شوند، اضافه کنند. 


 پزشکان اسرائیلی ما را شکنجه دادند
رئیس بیمارستان شفا در غزه پس از آزادی از زندان رژیم صهیونیستی گفته که رژیم صهیونیستی همه اسرای فلسطینی را از حقوق خود و دسترسی به دارو محروم کرده است. به گزارش مهر به نقل از وبگاه شهاب‌نیوز، محمد ابوسلمیه، رئیس بیمارستان شفا در نوار غزه با اشاره به اینکه اشغالگران صهیونیست صبح امروز او و حدود ۵۰ اسیر دیگر را آزاد کردند، بیان کرد که اسرای فلسطینی در زندان‌های دشمن در وضعیت روحی و جسمی بسیار ناگواری قرار دارند. ابوسلمیه اظهار داشت که رژیم اشغالگر به جای درمان بیماران مبتلا به دیابت، پای آنان را قطع می‌کند. وی افزود تیم‌های پزشکی اسرائیلی در اقدامی مخالف با قوانین بشردوستانه بازداشت‌شدگان را مورد حمله و ضرب و شتم قرار می‌دهند. دکتر ابوسلمیه خاطرنشان کرد که صهیونیست‌ها او را همراه با اعضای یک کاروان بشردوستانه در گذرگاه نتساریم در حالی که مشغول انتقال مجروحان به بیمارستان شفا بوده، بازداشت کردند. وی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی او را چهار بار محاکمه کرد، بدون اینکه اتهام مشخصی به او نسبت داده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار